poniedziałek, 11 sierpnia 2014

Dlaczego Fuji-san?

Dlaczego Fuji-san?
Zapewne każdego z was gnębiło kiedyś pytanie dlaczego nie wolno góry Fuji nazywać Fuji-yama. Japończycy bardzo często czuja się dotknięci (nie okazując tego) jeżeli jakiś gajin przekręcił nazwę ich góry. Na początku sama ją nazwalam niepoprawnie, aż wstyd sie przyznać :/ Przechodząc do rzeczy .. Fuji-san jest świętą góra i ma bardzo duże znaczenie w japońskiej kulturze. Słowo yama po japońsku znaczny góra, a przecież świątyni górą nie nazwiemy. Prawda? :) Dlatego pokażmy że szanujemy kulturę obcych nam krajów i nazywamy poprawnie jeden z najpopularniejszych obiektów znajdujących sie w Kraju Kwitnącej Wiśni :)


piątek, 8 sierpnia 2014

Ciekawostka #4

Ciekawostka #4
W końcu jestem w domu!!
Koniec z bieganiem gdzie popadnie i szukaniem internetu :)) 
Teraz przechodząc do rzeczy. Kiedy nie miałam internetu czytałam o kawiarniach w Japonii. Jak pewnie każdy się domyśla musi w nich być coś … KAWAII! Japończycy uwielbiają wszystko co jest słodziutkie i puszyste. Co za tym idzie kawiarnie w których przy kawie można zamówić do głaskania kota lub psa zaraziły całą Japonię. Za stolik w takim miejscu płaci się 900 yenów (ok. 30 złotych), a za godzinę głaskania zwierzaka 100 yenów (ok. 4 złotych). Od niedawna w tego typu kawiarniach zaczęły pojawiać się króliki, ale są trzymane w oddzielnym pomieszczeniu ponieważ nie są tak … "czyste" jak koty i psy. Myślicie że u nas tego typu kawiarnie by się przyjęły? Moim zdaniem nie, ponieważ my możemy mieć w domach/mieszkaniach zwierzęta (wiem że nie we wszystkich ale w większości), a Japończycy nie. Poza tym utrzymanie zwierzęcia w Japonii jest bardzo drogie i właśnie dlatego bardziej opłaca się im pójść do takiej restauracji. 
Mam nadzieję, ze kiedy będę w Japonii uda mi się dostać do jednej z tych kawiarni (kolejki do nich są ogromne) 

Kilka zdjeć: 













Copyright © 2014 Świat według N. , Blogger